GY.I.K. Nem kapott választ kérdésére? Elérhetőségek
Alapértelmezett színséma Nagykontrasztú színséma
Keresés
Főoldal
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma
Ügyfélszolgálati Portálja
Kérdések és válaszok a Civil Információs Portállal kapcsolatban

Civil Információs Portál

 
Mi a Civil Információs Portál célja?
 
A Portál célja, hogy egy honlapon összesítve legyenek elérhetők a minisztériumok és a központi államigazgatási szervek által az interneten közzétett, civil szervezetekre vonatkozó nyilvános információk.
 
Hol érhető el a Civil Információs Portál?
 
A Civil Információs Portál a www.civil.info.hu címen érhető el.
 
Miért jött létre a Civil Információs Portál és mióta működik?
 
Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény – röviden Civil törvény – 14. § (1) bekezdése szerint a honlapot a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter működteti. A honlap tartalmának frissítését és szükség szerinti szerkesztését jelenleg az EMMI Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkárságának munkatársai végzik. A Portál 2013. év első felétől béta verzióban működik, fejlesztése jelenleg is folyik.
 
Milyen fontos információk érhetőek el a Civil Információs Portálon?
 
  1. A Portálon megjelenő, folyamatosan frissülő hírek, valamint az itt található eseménynaptár tájékoztatást nyújt az ide látogatók számára a civil szektort érintő legfontosabb pályázatokról és a civil szektor számára hasznos információkról. A legújabb hírek és pályázati felhívások közvetlenül elérhetők a címlapról is, a régebbieket a Hírek menüpont tartalmazza.
  2. A Tájékozódjon menüpont alatt összegyűjtött, rendszerezve közzétett és folyamatosan aktualizált dokumentumok tartalmazzák a civil szférával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat és jogszabályokat. Elérhető a civil szféra számára különösen lényeges fogalmak magyarázata és a civil szervezetek alapításával, nyilvántartásával, működésével és megszűnésével összefüggő további nélkülözhetetlen információk.
  3. Az Intézze el menüpont alatt összegyűjtve találhatók a civil szervezetek számára alapvető űrlapok.

Például:
  • a civil szervezetek beszámolója és közhasznúsági melléklete;
  • az alapítvány, egyesület nyilvántartásba vételi kérelme;
  • a közhasznú jogállás nyilvántartásba vétele
  • közérdekű önkéntes tevékenység bejelentése
  • statisztikai jelentés, stb.
  • A honlap Civil szervezetek menüpontja tartalmazza az Országos Bírósági Hivatal (OBH) által a civil szervezetekről vezetett országos névjegyzék adatait.
  • A Civil Információs Portál azonban jóval több, mint egy adatbázis. Összekötő kapocsként működik a civil szféra, az államigazgatás és az aktív civil élet iránt érdeklődők között, valamint alapvető tájékoztatási és ügyintéző pontként szolgál a civil szférával kapcsolatos témákban. Az államigazgatás intézményei, a civil szervezetek és a magánszemélyek közötti kapcsolattartás erősítése szempontjából lényeges, hogy a honlap közvetlen lehetőséget is biztosít a működtetőivel történő kapcsolatfelvételre
  • (www.civil.info.hu/web/guest/kapcsolat).
 
Mi a kapcsolat a Civil Információs Portál és a Nemzeti Együttműködési Alap honlapja között?
 
A Civil Információs Portál keretén belül önálló aloldalon érhető el a Nemzeti Együttműködési Alap (NEA) honlapja. Évről évre itt jelennek meg a NEA-pályázati felhívások, a pályázatokhoz kapcsolódó döntések, valamint a NEA szervezetével, működésével kapcsolatos legfontosabb információk és dokumentumok.
 
Mire szolgál a külhoni magyar civil szervezetek regisztrációja menüpont?
 
A Portálon lehetőség nyílik a külhoni magyar civil szervezetek számára is a regisztrációra, erősítve a Magyarországhoz fűződő kapcsolataikat (). A Kárpát-medencei civil szervezetek adatgyűjteménye azzal a céllal jön létre, hogy elősegítse az anyaországban tevékenykedő és a külhonban működő civil szervezetek közötti kapcsolattartás kialakítását és fenntartását, illetve ösztönözze együttműködésüket. Az adatbázisba történő regisztráció nem kötelező és nem jár – az egyszeri regisztráción túli –adminisztratív teherrel egyetlen Kárpát-medencei civil szervezet számára sem, előnyei azonban elvitathatatlanok. A civil szervezetek az adatbázison keresztül könnyedén megtalálhatják egymást, így a jövőben nem okozhat nehézséget sem új kapcsolatok felkutatása, sem azok fenntartása.
 
A Nemzeti Együttműködési Alap pályázataival kapcsolatosan mely elérhetőségeken kaphatok felvilágosítást?
 
A Nemzeti Együttműködési Alap pályázataival az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő ügyfélszolgálata az alábbi telefonszámokon ad felvilágosítást: +36-1-795-2921, vagy +36-1-795-2937.
 
A közérdekű önkéntes tevékenység bejelentésével illetve a közérdekű önkéntes munkával kapcsolatban mely elérhetőségeken kaphatok felvilágosítást?
 
A közérdekű önkéntes tevékenységgel összefüggésben az Emberi Erőforrások Minisztériuma, Esélyteremtési Főosztálya rendelkezik hatáskörrel. Elérhetőségük: +36-1-795-5493.
 

Civil információs centrumok

 
Mi a civil információs centrum?
 
A civil információs centrumok (CIC) működtetésének kötelezettségét az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (Civil törvény) rögzíti, a működtetést a társadalmi és civil kapcsolatokért felelős miniszter felelősségi körébe utalva. A Civil törvény meghatározása szerint a centrumok „a civil szervezetek működésének szakmai támogatása, fenntarthatóságuk erősítése, továbbá az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatások szabályszerű felhasználásának elősegítése érdekében” tevékenykednek.
 
A civil információs centrum címet, meghatározott időtartamra, nyilvános pályázat útján, már működő civil szervezetek nyerték el 2012. július 1-jétől. Létrehozásuk tehát a meglévő, jól funkcionáló, a helyi sajátosságokat ismerő civil szervezetek kiválasztásával valósult meg. Összesen 20 civil szervezet működteti a hálózatot, azaz minden megyében, illetve a fővárosban működik egy civil információs centrum.
 
Hol tud tájékozódni a civil információs centrumokról?
 
A civil információs centrumok nyitva tartását, elérhetőségeit összefoglalóan a Civil Információs Portálon lehet elérni. Az adatok folyamatosan frissülnek. Itt elérhetőek az egyes civil információs centrumok honlapjaira vezető közvetlen linkek is.
 
Milyen szolgáltatásokat nyújtanak a civil információs centrumok?
 
A Civil törvény tartalmazza a CIC-ek feladatait és az általuk nyújtott szolgáltatásokat. Ezek a következők:
  • segítségnyújtás és kapcsolattartás a civil szervezetekkel;
  • folyamos kontaktus kiépítése a közigazgatással és az üzleti szférával;
  • a civil szektorral kapcsolatos információk terjesztése, ismertetése;
  • segítségnyújtás a civil szervezetek számára a Civil törvény szerinti adminisztratív kötelezettségeik teljesítésében;
  • szakmai tanácsadás jogi, közhasznúsági, informatikai (számítógép-kezelési) területen, pályázatokkal kapcsolatban, pénzügyi, könyvelési és adózási kérdésekben;
  • a civil szervezetek, valamint a helyi és a nemzetiségi önkormányzatok, illetve a vállalkozói szektor közötti kapcsolatok létrehozása, fenntartása és az együttműködési lehetőségek fejlesztése.
 
Kell-e fizetni ezekért a szolgáltatásokért?
 
A civil információs centrumok térítésmentesen nyújtják szolgáltatásaikat.
Link küldés
.
Cikk nyomtatás
Ügyfélszolgálat
Lábléc
Székhely: 1055 Budapest V. Szalay u. 10-14. (Bejárat Honvéd utca - Szalay utca sarok)
Telefon: szociális és családtámogatási ügyekben: (06-1) 795-3168

oktatási és egészségügyi ügyekben: (06-1) 795-4755



Link küldés
.
Cikk nyomtatás